Sommarlunch

Har idag ätit en ansenlig mängd klyftpotatis med bearnaisesås till lunch. Svårare än så behöver det inte vara på sommaren. :)

Jag och vovven gjorde sommarens premiärtur upp i berget idag, härliga tider. Jag har verkligen saknat skogens lukter och ljud.
Jag blev dock lite överraskad av hur torrt det var överallt. Hade förväntat mig någon snödriva här och där och ett och annat vattenhål efter snösmältningen som hunden kunde släcka törsten i - men tji fick jag för att jag lämnade hundens vattenflaska hemma. Det var snustorrt. Chapp hittade till slut ett dike att bada i, det resulterade i en dusch när vi kom hem eftersom diket var till hälften fyllt med vatten och till hälften med lera. :) Det är härligt med hund!

Kommentarer
Postat av: Linda

Lätt att vara efterklok i sådana lägen... Är också en smula förvånad över att markerna inte är blötare än de är efter vinterns snömängder. Har hört att det beror på att det knappt varit någon tjäle så vattnet kunde rinna ner i backen på en gång. Det skulle ju kunna förklara Skellefteåälvens höga vattenflöde...



Som en kommentar till din kommentar så - ja, det har nog blivit lite för mycket HP för Jockemons del. Trollstaven han håller i är dock en "riktig" en, den är en fjärrkontroll som styrs genom olika manövrar, en kul grej han fick i 30-årspresent av mig. =)

2010-05-20 @ 22:38:05
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0