Jag trillade nästan dit idag...

Jo det är sant, jag lyssnade nästan på julmusik idag, trots att jag lovat mig själv att jag skulle vänta åtminstonde tills skyltsöndag. Jag var så nära att jag till och med hade lagt i CD-skivan i spelaren, men jag lyckades stoppa mig själv. Med lite karaktär sa jag åt mig själv att det är för tidigt, och att jag MÅSTE vänta till på söndag... (eller i allafall till på lördag, vilket som nu kommer först).

För till helgen så är det nämligen dags för julestök på Hemmansgatan 276, då ska tomtarna fram, julmusiken spelas och ljusen tändas. Skulle gärna vilja klä granen också, med mitt nya fina julgranspynt, men där sätter mina traditioner stopp. Inte förrän kvällen före julafton! Men jag tillåter mig själv att ta fram pyntet ibland och titta lite.... ; )

Jag har faktiskt börjat med julbaket litegrann, massor av havreflarn har jag bakat idag! Mums!

Och Kvande, det är skönt att det i alla fall finns några saker med julen som du uppskattar. Jag vet, om du skaffar dig ett litet garage till din lilla bil, så behöver du inte bli påmind om att bilen är översnöad när du lyssnar (eller rättare sagt om du skulle råka bli tvingad att lyssna) på julmusik. Du skulle också bara kunna skaffa en presenning, eller hette det PRÄSÄNNING Jocke(?), som du bara kan dra av med snö och allt. =) Sådär, några stilla tips så att julefriden får sänka sig även över dig Kvande...

Nu ska jag nog göra mig en liten lasagne. Nej vänta nu...Johan ska ju äta också så det måste nog bli en stor...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0