Detta är ett blogginlägg om...

...folks julpynt! På väg hem från jobbet igår (jo sandra, på mitt jobb jobbar vi även då man vet att vi skulle vara lediga...) så var jag för trött för att cykla på isen så jag gick hem istället. Detta skapade oändliga möjligheter att tjuvkika på allt julpynt som folk hängt upp. Tjuvkika och förfäras i somliga fall. Tjuvkika och beundra i andra fall.

Ett exempel på vad jag förfärades över var den zebrarandiga julstjärnan som jag såg inte bara i ett utan i TVÅ fönster på samma gata. Jag ber om ursäkt till alla som läser detta och eventuellt har inhandlat en sådan skapelse, men så mycket jul är det ju inte i en zebra... usch nej! Jag kan acceptera svartvita stjärnor med mönster av andra olika slag. Men zebran hade jag lite svårt för.

Ytterligare ett exempel på förfäran var alla dessa slangbelysningar. Gröna, blå, vita, röda.... Dom är ju faktiskt inte alls så mysiga. Inte enligt mig i alla fall. Och julen ska ju vara mysig! :)

Däremot så fanns det ju också gott om möjligheter för beundran också. Till exempel såg jag på flera ställen att folk hade hängt ut såna där ljuslyktor (typ tomtelyktor eller stallyktor eller vad de nu kan tänkas kallas) som de hade stoppat in en ihoptrasslad liten ljusslinga i. Jättefint! Och så blev jag allt lite avundsjuk på alla som har en liten bro där dom kan ställa små enar med ljusslingor i eller stora tomtar. Jag vill också ha en egen bro! :) Sen var det någon som hade hängt upp en stor "julgransboll" i ett fönster som hade små små lampor inuti sig som lyste jättemysigt.

Nej, visst är det så att det finns väldigt olika sätt att pynta på. Vissa av dom bra och vissa av dom mindre bra. I mitt högst personliga tycke. :)

Kommentarer
Postat av: SAndran

Så sant så sant. Här på bb har dom också pyntat lite, men faktiskt med betoning på lite. Idet rum där jag, Neela och Mårten bor är det två fina julstjärnor, men vi har ju våran stora julklapp här så då behöver man inte så mycket pynt ;)

2007-12-11 @ 22:46:40
URL: http://sambra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0