Hurra hurra Hurra vilken bra da´....

Dagen började tidigt och fåglarna kvittrade i solskenet. Vilket lyft för "stiga-upp-tidigt-på-morgonen-själen" det är när ljuset återvänder till vår del av jordklotet. :) Det är inte på långa vägar lika jobbigt som på vintern, mörker och 20 minusgrader är inte upplyftande klockan halv fem på morgonen....

Hade en helt ok dag på jobbet, lagomt att göra, fick ordning på en del som vart i oordning samt slutade TIDIGT! När hände det sist? :) Gick hem klockan två, vågade inte tro att det var sant förrän jag stod ute på parkeringen med bilnyckeln i högsta hugg! :) Lycka.

Susade hem med Audiblixten (som för övrigt är behov av tvätt, någon frivillig?) och där väntade min nymonterade bokhylla som införskaffades på IKEA i Haparanda i tisdags (återkommer till denna resa...)! Mina böcker har nu ett hem, till slut! Efter att ha levt i lådor bakom soffan sedan vi flyttade in, vilket är över ett år sedan...dom tittade på mig lite förebrående innan de hoppade upp ur lådan för att inta sina nya platser i bokhyllan FLÄRKE. :) Dom förlåter mig nog tids nog...

Ja, IKEA var det ju! Var med min mor, min moster Maj och Majs svägerska Kristina på IKEA i Haparanda i tisdags! Ett litet shoppingäventyr i miniatyr som startade redan klockan 06.15 hemma i min säng med att jag försov mig! Jag som typ aldrig försover mig, och så försover jag mig den dag när jag ska på IKEA av alla dagar...Jaja, Johan jagade upp mig ur sängen och lilla fina Audin tog oss till Piteå, där vi sadlade om till en något rymligare Citroën samtidigt som vi hämtade upp Maj och Kristina. Efter vägen fikade vi (såklart...) och sista milen var vi i ett IKEA-extas! Härliga tider.

Maj öppnade starkt med att plocka på sig en katalog på finska, och inbillade sig att jag skulle kunna hjälpa henne hitta något i den. 6 timmar, fulla kundvagnar, och många kronor senare var vi ute! VÄl ute fikade vi med Jenny och Kenneth som handlat till jobbet. Det blev dyrare för dom än för mig...

Jag höll mig nästan till budget, några hundringar mer bara....godkänt resultat för en IKEA-resa.

Har nu packat upp alla sakerna och konstaterat att det ändå var några grejer som jag glömde köpa...en anledning att snart åka dit igen! :)

Jag ber om ursäkt för eventuella felstavningar i detta inlägg, är lagomt frukosttrött nu och orkar inte läsa igenom och redigera. :)

Nu blir det middag hos svärföräldrarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0