Oh juvliga sommar...

...hmm, hur staas egentligen juvligt? DEt där såg inte rätt ut men för stunden kan jag för mitt liv inte komma på hur man annars skulle stava det. Djuvligt? Hjuvligt? Nej, inget verkar rätt...

Men sommaren är i alla fall juvligt (hur än det nu stavas). Jag njuter och inbillar mig att det är semester, vilket lär kännas surt klockan fem ikäll då jag förväntas infinna mig på jobbet i en kostym som är alldeles för varm för dagens nästan 30 grader i skuggan. Puh.

Men liksom förra året (då jag uppnådde gott resultat) har jag bestämt mig för att inte klaga över värmen...Jag ska njuta och ladda upp solreserverna som jag så väl kommer att behöva när väl höstmörkret sänker sig över kalla norden igen! Det känns så avlägset. :)

Dagen har än så länge vart hyfsat produktiv. Jag steg upp i tid och tvättade lite, släppte in en stackars vägarbetare i tvättstugan så att han kunde få fylla sin tomma vattenflaska, planterade smultron på balkongen, städade toaletten och snabbdammsög lägenheten. Allt detta har jag alltså lyckats med i denna värme :) Duktig jag!

Snart kommer Johan hem ifrån jobbet och då ska vi nog äta lite melon och skruva upp hyllar Molger som jag köpte på IKEA! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Lj - ljuvligt!

2007-06-05 @ 14:07:32
URL: http://surfer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0