Väntar...

...på att nagellacket ska torka. Roar mig under tiden med att blogga.

Helgen har varit fantastisk, jag, Johan, Micke och Linda konstaterade ganska snart att vi nästan var de enda som var hemma över helgen (Sandra och Mårten har flytt en vecka till skåne, Jocke och Kvande har roat sig med att svettas inför RGK - Grattis Kvanden och Tess!) så vi har spenderat helgen tillsammans!

Fredagskvällen skulle ha spenderats på Olearys för att se EM-kvalmatchen mellan Sverige och Danmark men där var det fullsatt så vi traskade vidare och hamnade på Old Williams istället. Matchen avnjöts över snygga drinkar och med trevligt sällskap. Biljard var också ett nöje för kvällen...som säkert hade varit riktigt riktigt roligt om det inte varit för idioten till fyllo (som förövrigt också kan läsas mer om på Lindas blogg) som släppte ur sig den ena mansgrisiga kommentaren efter den andra. Kontentan var i allafall att jag och Linda skulle sluta "hålla upp bordet" eftersom vi tygligen inte var tillräkligt duktiga för att få spela enligt honom. Är det alltså ett krav att man ska ara duktig för att få spela? Vad hände med att spela för att det är roligt? Tack dock till hans lika fulla men dock trevliga kamrater som hjälpte oss att täppa igen käften på surfyllot. Tur att det finns trevliga prickar också! :)

Fredagkvällen avslutades sen på Olearys där vi träffade Toll i dörren! Trevligt! Nån kille som kände Micke ville för sitt liv inte förstå varför Linda var tillsammans med Jocke (istället för honom då förståss...) och vi skrattade gott när Linda metodiskt fick förklara...hihi.

Lördag....hmmm....oj, jag kommer inte ihåg....jo men just ja; solig terminsavslutning med jutsubarnen våra i Erikslidsbacken, säkert 25 grader och vi vuxna njöt i solen medan barnen roade sig själva med att grilla korv, jaga iglar i dammen och kasta amerikansk fotboll. Micke hade som vanligt sin findyra kamera med sig och jag ser fram emot att se bilderna! :)

Så kom söndagen och jag, Johan och Micke spelade discgolf och åt glass i Bergsbyn. Både och med hyfsat resultat! :) Sedan blev det sol på Lindas balkong samt "Hitch" på TV1000. Massor av godis trycktes ned och så var helgen över för de flesta, dock inte för Linda som har semester och för mig som är ledig idag! Hurra!

Nu har nog mitt nagellack torkat, så nu bär det av till mor min för att låna tvättmaskinen och sedan vidare in på staden för att inhandla balsam, schampo, solskyddskräm, efter-sol samt smultronplantor till balkongen!

Kramar till världen och några extra till Kvanden och Tess, som sagt: BRA JOBBAT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0