VÄRME!!! :)

Hur härligt som helst, och det bästa av allt, jag har vart ledig från det som vissa skulle kalla för jobb och kunnat njuta av den nyfunna solen och de varma vindarna. Jag har promenerat, ätit glass och njutit i stora lass. Har därtill även hunnit med att diska, städa lite och plocka undan vinterkläderna från klädhängaren i hallen! Nu är vintern och kylan snart blott ett minne...snart dags att börja längta efter julen med andra ord ;)

Missförstå mig nu inte, jag är nästan (!) alltid tacksam och nöjd med den årstid som råder just för stunden. Jag gillar vintern och jag gillar sommaren. Charmen med detta lilla arrangemang är ju att då har jag någonting att längta efter året om. :)

Härom veckan var jag dock otrooooligt sugen på att handla upp våran reskassa och flyga iväg med älsklingen till något varmt och skönt land där inga mobiltelefoner kan nås. Det hade varit skönt. :) Men vi sparar på den lite till! Snart uppe i 10.000 tror jag, vi kan resa riktigt trevligt för dom pengarna till vintern :)

Ja det är sannerligen förändringarnas tid. Kylan blir till värme, Micke kanske flyttar, Jocke flyttar, Sandra och Mårten flyttar (tack o lov bara till KG, det är ju inte så långt åtminstonde)...
Det får mig att fundera över vart jag själv står mitt i all denna förändring? Funderar på att skaffa hund, köpa ny bil, byta lägenhet, resa utomlands, kanske plugga....??? Ter sig som så små (dock inte billiga...) och materiella ting. Men det är väl bara så att detta stadie av mitt liv handlar om såna saker. Vi vill fortfarande köra häftiga opraktiska bilar ett tag till, vi vill inte klippa gräs och skotta snö och en hund är just tillräckligt mycket ansvar utöver oss själva för just nu.

Egentligen är jag nöjd med vart jag är i livet just nu, även om det kanske inte kan tyckas så. Och även om jag inte alltid känner så. Men när det väl kommer till kritan så är jag det, det blev nog bara lite för mycket förändringar runt omkring på en endaste gång tror jag. Har ju aldrig vart särskillt bra på att hantera förändring... tur att Johan fixar sånt bättre än jag! Han får ro skutan ett tag tills jag kommer ovan ytan igen och inser att det ordnade sig fint i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0