Jag har kastat socker...

...över hela mitt kök. :) Jajjemän, jag tog mig an uppgiften att baka en drömtårta idag (du vet en sån där chokladrulltårta med smörkräm i, mums) och det var när jag hade sockrat ena sidan och skulle vända på hela kalaset som incidenten inträffade. Jag tänkte att det enda sättet att göra detta på måste vara att göra det snabbt. Men se där hade jag fel, jag hade inte riktigt räknat med hur mycket löst socker som gömde sig mellan papperen. Och svisch, så hamnade visserligen kakan rätt väg, men allt löst socker tog sig dessutom en svängom över mitt kök.

Just nu håller jag på att brygga en kaffeskvätt som ska ner i smörkrämen, allt enligt mammas recept. Jag längtar tills allt e klart, då ska jag njuta! :)



image38

UPDATE: mmmm, den ser ut som en drömtårta ska se ut, den luktar som en drömtårta ska lukta, men däremot smakar den inte riktigt riktigt sådär som den smakar när mamma göra den (men å andra sidan, vad smakar lika bra som när mamma fixat?). Jag tror att den lilla kaffeskvätten blev en för stor skvätt. Nästa gång ska jag typ ta en tredjedel till att börja med och sen skvätta i mer efter behov! :) Man lär så länge man lever! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0