Jag ser det snöar...

...HURRA! Äntligen! Jag tänker leva för denna stunden eftersom jag et att den förmodligen är förbi imorron eller senast på måndag!

Idag var dagen då det skulle pyntas och göras fint på farfars grav. Jag var ut i skogen mitt på dagen och hämtade enris och granris som vi la på graven före vi tände ljusen. Farmor konstaterade att det var ju gott att veta att farfar inte skulle behöva frysa i vinter med ett sånt täcke över sig! :)

Det ble i allafall jättefint. Jag funderar på att åka dit ikväll eller imorgon kväll och se på ljusen. Nu när jag för en gångs skull är hemmavid den här helgen. Traditionellt är jag ju nästan alltid på Norrlandslägret just nu. Men förkylningen satte litekrokben detta år. I smyg känns det faktiskt lite skönt. Ibland kan man behöva en riktig hemmahelg! :)

Nu ska vi fundera över middagen, eller rättare sagt så ska vi fundera över vem som ska få laga våran middag åt oss! :) Latmasken har drabbat vårt lilla hem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0