Idag är en sån där dag...

...då jag inte riktigt vet vad jag ska göra av mig själv. Det känns som att jag vill att det ska hända något i mitt liv. Jag menar, det händer ju saker i alla andras liv, bäbisar, flyttar, skolor, utlandsjobb.... Är det bara mitt liv som står stilla?

Fast egentligen är det ju inte dåligt att det står stilla ibland, man kan ju behöva vila ut lite mellan varven. Jag trivs med mitt liv egentligen, jag älskar min sambo, jag trivs fint i lägenheten (även om det skulle behöva göras något i vardagsrummet), jag tycker om mitt jobb (jaja, kanske inte riktigt allt men det mesta) och träningen känns helt ok.

Jag har ett bra liv. Men just nu saknas det något, jag vet inte vad. Kanske en hund? :) Men jag har för det första inga pengar att köpa den för och för det andra ingen tid till att uppfostra den. Får väl skaffa en hamster tilsvidare. Johan skulle kunna få döpa den till Hulken, hihi. Fast då slutar ju mamma hälsa på, det vore obra. Jag skulle få gömma den och inte berätta att den fanns. Det gjorde min kusin en gång, kommer inte riktigt ihåg vad det var för ett djur men det var något litet och sött som hon inte fick ha för sin mamma, så hon gömde den bakom skrivbordet. Det blev livat ska ni veta när hennes mamma hittade den.

Kanske är det vardagsrummet som är den där saken som ska hända i mitt liv. Haha, spännande! :)

Jaa, kanske beror dagens sinnestillstånd på drömmen jag hade i natt. Jag drömde att min moster skulle gifta sig (varför hon nu hade ett behov av det när hon redan är gift det vet jag inte) och hela släkten var där, till och med min fd. styvpappa som inte förtjänar att nämnas vid namn var där. Av någon anledning var detta bröllop i södra sverige trots att hon bor i Piteå. Min kusin skulle sjunga (kan hon sjunga på riktigt?) det regnade och vi var utomhus. Helt plötsligt så blåser det något förskräckligt, två personer hoppar ut från en jättehög balkong och blåser iväg (jo, vi hade en balkong med en dörr trots att vi var ute) och allting vart jättehemskt.

Usch, hemskheter i drömmar borde förbjudas. Nu ska jaggå och lägga färdigt mitt pussel, då blir det nog bättre!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att det låter bra att ni funderar på hamster, speciellt om han ska heta Hulken för då kan vi låta de söta små fröna träffa varandra och kanske tillverka lite hamsterbäbisar... Helt plötsligt har vi då skaffat oss en hobby - hamsteruppfödning! ;P
/Linda

2007-09-11 @ 17:13:56
Postat av: Sandran

Du skulle ha ringt. En kväll på tu man hand på kåffein hade gjort susen, det hör jag ju! (fast det är också fullt möjligt att jag somnat för denna vecka har varit en av de tröttaste på länge... håller på å bli förkyld tror jag)

2007-09-12 @ 18:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0