Tandlossning

Detta med tandlossning kan drabba en på olika sätt. Mig drabbade det på ett högst påtagligt sätt i natt då jag kom hem från jobbet.

Intet ont anandes gick jag barfota fram i vardagsrummet då målet var att hämta min kudde som låg på soffan efter morgonens fruktlösa försök att få sova lite efter att Johan åkt till jobbet. Dock drabbades den lilla hunden av separationsångest (?) och vägrade stilla sig.
Tillbaka till saken. Lampan vvar släckt och lägenheten var mörk som natten. Plötsligt skär smärtan till under min häl, som tur var hann jag inte riktigt trampa ner ordentligt. Döm av min förvåning när jag tänder lampan och konstaterar  att jag har trampat på en vass liten avbruten tand. Eller typ en halv avbruten tand. Taggig och vass på alla de håll och kanter.

Jag undrar vart resten av denna tand är? Ligger den och väntar någonstans på att bli trampad på? Har hundstackarn svalt den? Sitter den fortfarande kvar i munnen på Chapp? Måste undersökas!

Man kanske skulle dressera det lilla underverket till att städa upp efter sig och inte drälla sina tänder överallt. :) Eller så kan man ju förståss städa lite oftare för att undvika incidenter likt den ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0