Flyttdags

Nu är det flyttdags för vår gamla soffa och vårt rangliga köksbord med tillhörande diversestolar. För imorrn flyttar det nya in. Så med lite tur, när jag kommer hem från jobbet kan jag sjunka ner i en GIGANTISK soffa där man rymmer hur många som helst om man vill. Och sen i helgen, när jag är ledig, så kan jag pyssla vid vårt STORA köksbord som rymmer hur mycket pyssel som helst! Sandra, söv Neela och kom och hälsa på med ditt pyssel! :)

Nu ska jag vila efter en tung dag på jobbet. Just nu är det tungt. Ni vet det där riktiga tungt. Inte "ojojoj vad jag önskar jag fick sola istället för att jobba", eller "stackars mej för att jag måste stiga upp tidigt". Nej nu är det riktigt tungt, allt på en gång liksom. Och man slås dag efter dag av hur fruktansvärt orättvist livet är. Usch. Varför drabbas snälla av hemskheter medan samhällets avskum springer omkring friska och nöjda tills dom fyller typ 150 år eller något annat revolutionerande? Orättvist! Mycket orättvist!

Nu börjar listan bli lång över dom vi tänker på. För lång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0