Jakten går vidare

Idag har jag dammsugit internet på hunduppfödare i Norr- och Västerbotten. Särskilt såna som ägnar sig åt Golden eller Labrador Retriever. Det finns några stycken! :) Nu gäller det bara att nån av dom har nån valp som dom vill sälja just till oss och gärna inte alltför dyrt och i rätt tid. :)Om det inte var så mycket som skulle stämma. 

Visste ni att man beräknar att en hundvalp kostar ca. 25000 kronor under det första året? Bäst att man börjar dra in lite på sina omkostnader! :)

Jag har dessutom börjat bli lite "köpa-hus-sugen". Med andra ord börjar jag vara ganska less på våra grannar. Vi bor i ett hus som brukade vara ett lugnt och stillsamt hus förutom vid sällsynta tillfällen då grannen fick ett tokryck. Numera känns det som att det är livat mer eller mindre varje vecka. Och dessutom ofta flera gånger i veckan. Hur härligt vore det inte med ett eget hus utan väggar som delas med en granne. Nu är jag less på vägg-i-vägg-grannar.

Men det där med husköp är ju så nedrans dyrt. Man får ju betala hur mycket som helst för typ 90 kvadratmeter. Det är ju helt vansinnigt! Man får väl hoppas antingen på att mina grannar flyttar och att det flyttar in små söta damer eller att huspriserna går ner! :) Ingetdera är väl särskilt troligt.  

Nu sitter vi hos svärföräldrarna och Johan tittar på hockeyhelvetet. När blev jag så fientlig till hockey? Jag tror att det hände efter att SAIK åkte ur slutspelet. Jag kan nämligen inte förstå varför Kanal 5 akulle sända en massa hockey istället för Greys Anatomy. Dålig stil om man frågar mig. Vilket dom självklart inte gjorde.

Men jag skulle tro att det där hockeyföraktet kommer att växa bort under de varma sommarmånaderna och lagom till ispremiären i augusti/september så är jag nog på G igen! Men just nu skulle jag gärna vara lite hockeyledig. Nu när det är varmt och skönt ute rimmar det så dåligt med ishockey på TV.

Jag ska passa  på att spendera lite mer tid med hundletande på internet. Kanske kikar jag in lite scrapinspiration också. Köpte en härlig tidning, Scrapbooking mm, igår så jag är alldeles fullproppad med inspiration just nu. Men lite till ska det nog kunna rymmas.... :)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandran

åh!! Vll pyssla med dej! Men jag vet inte hur det kommer att gå... Neela har en ny trend som heter "inte sova på dagen trenden".... Rimmar illa med "Sandra vill pyssla trenden"....

2008-05-03 @ 22:24:11
URL: http://sambra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0