Frånvaro

Just nu är jag till synes frånvarande från det mesta av social karaktär. Jag vet egentligen inte hur det kom sig men just nu är det där jag är. Just nu:et används för att lära vårt lilla stressmonster till hund att varva ner och att klura ut hur vi ska hantera hans förmåga att varva upp utan att kunna varva ner.

Idag har jag börjat plita ner en typisk dag i Chappens liv med husse och matte. Jag har också plitat ner alla våra gemensamma rutiner för att försöka hitta orsakerna till stressandet. Dessutom har jag punktat upp alla de situationer som alltid slutar i stress och bråk som följd.

Förhoppningsvis blir jag lite klokare av detta. Förhoppningsvis hittar vi en strategi för att bryta den onda cirkeln. Förhoppningsvis har vi snart en lugn och harmonisk hund som är tillfreds med livet. Förhoppningsvis har jag snart hittat tillbaka till den sociala samvaron med yttre omvärlden.

Förhoppningsvis har inte folk tröttnat på mig när jag är redo för nya tag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0