Spår numero tre!

Jag hade planerat att det skulle vara strålande sol och vackert väder idag. Det gick ju som det gick med den saken. När jag vaknade och såg regnet ställde jag in dagens spårträningsplaner... men när regnet bröt upp nu på eftermiddagen så skyndade jag mig att ringa mamma och be henne tina upp älgfoten. Här skulle spåras!

Spåret blev lite längre den här gången, och mycket blötare än tidigare, och ordentligt mycket knepigare. Mer ojämn terräng, träd och buskar som skulle rundas eller forceras samt stenar och skit som låg i vägen.
Till skillnad från de första två spåren vi gick så svängde dessutom spåret lite så hunden gick inte riktigt lika säkert den här gången, han tappade spåret en gång och fick slå en del innan han hittade rätt. Men rätt hittade han minsann.

Chapp - världens bästa spårhund. I mattes ögon i alla fall. :)

Ett extra plus var att vi hittade lite nya promenadvägar uppe i berget och runtikring. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0