Kurs i ledarskap

Mattes ledarskap är vad som tränas två gånger i veckan ute i Långviken på valpkursen. Utimellanåt så lär sig Chapp att gå fot och göra fina saker och sitta och vänta snällt och att inte bry sig om och störas av vad som händer runtomkring, men mest av allt är det jag som tränar mitt ledarskap.

Och det är minsann inte lätt kan jag lova. Ibland önskar jag nästan att jag var man, dom verkar som ha så naturligt mycket lättare för det där. Orättvist. Jaja. Det var ju ingen som sa att det var lätt att ha hund. :)

Det sköna är ju att jag ser att det ger resultat. Visst har vi både dalar och toppar men det går framåt i alla fall. Så jag håller hoppet högt och sträcker på mig. Det ska nog bli ordning på mig med, Chapp oroar jag mig inte det minsta för. :)

Idag har vi mestadels legat på golvet och morrat. Hihi. Jag är skitkass på det. Det var verkligen inte någon naturlig talang som jag besatt. Men jag övar och jag lär när jag ser responsen hos hunden. Ont i halsen får jag också...

Just nu ligger hunden förnöjt och tuggar på sin Kong som jag pulat in köttbullar i. Jag njuter av stunden för mig själv och ska nog passa på att läsa lite medan han roar sig själv. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0