Hurra för Byske (och för Mårten som hittar till havet)

Idag gav vi oss ut på badäventyr till Byske. Vi satte kursen mot något som tydligen kallas för gamla havsbadet eller södra strand, jag var dit en gång för 7-8 år sen så jag hade inte direkt vägbeskrivningen i huvudet. Jag hade förlitat mig på att mamma visste vägen men ack vad jag bedrog mig. Hon hade eb vag aning ungefär åt vilket håll det var men inte mer, och storebröderna gick inte att få tag i. Så vi chansade och körde runt lite och letade med ett resultat som ni säkert kan gissa. :)

Sen kom vi på att Mårten borde veta, och mycket riktigt! Hejja Mårten!

Det var verkligen ett helt fantastiskt ställe när man har hund med sig! Inte så mycket folk så ingen blev störd och lagomt djupt vatten för att hunden skulle kunna plaska och leka och simma lite lagomt! :) Om det inte är som dom påstår att sommaren är slut nu så blir det definitivt repris på det badet!

Till min förvåning konstaterade jag att lillvovven är bättre på vattenapport än på apportering på land. :) Han måste ha varit ett blötdjur i sitt tidigare liv. :)

Ikväll bakas det Chocolate Cheesecake i vårat kök...någon fyller tydligen år imorrn och alla syskon med respektive samt svärfamiljen är bjudna på kalas. Det blir en, två, tre, många... Baka, baka, 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0