Hustitteriandet fortsätter

Idag känns det som att jag har ringt två miljoner samtal. Minst. Och varje samtal var likadant. "Hej, jag vill bara kontrollera så att allt är riktigt med din reservation för helgen. Jasså, jaha, och vilken tid kommer ni?"
Jag lovar att inte ringa ett enda samtal till på hela kvällen. :)

Igår återupptogs hustitteriet som har legat lite i träda de senaste månaderna. Det är helt otroligt hur mycket roligare det är att köpa hus på sommaren.
Det här huset bodde i alla fall i Bergsbyn. Sammanfattningsvis kan man konstatera att det bästa med huset var köket samt närheten till kiosken som säljer gigantisk mjukglass på sommaren. Det sämsta var väl att huset senast dränerades om 1975. Inte bra. Sen var det nog en del fukt som behövde åtgärdas samt en hel del annat fix och trix.
För detta är jag inte sugen på att betala 1,2 miljoner.

Herregud, just nu känns det som att vi aldrig kommer att ha råd att köpa det där huset som vi verkligen vill ha. :( Det kostar ju hur mycket pengar som helst oavsett i vilket skick huset är. Folk är galna!

Ikväll blir det hundkurs. Hurra! Det är verkligen hur kul som helst! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0