Hundj-el

Och för en gångs skull refererar inte titeln till min egen hund utan till någon annans!

Jag och Chappen var ute och promenerade i godan ro i duggregnet och går förbi en gård där grinden står öppen. Även dörren till lägenheten står öppen. Chapp vet att det bor en Schnauzer (mellan?) där så självklart stannar han upp utanför grinden och kikar in. Precis när Chapp är på väg att fortsätta kommer schnauzern utrusande ur lägenheten och hoppar på Chapp. Schnauzern hugger mot Chapps hals men missar och utan tanke på min egen säkerhet motar jag bort hundj-eln och ryter åt honom att sticka därifrån. Jag har ju övat en hel del på att ryta åt hundar så lite kraft får man allt i rösten när det gäller...så schnauzern drar öronen åt sig och lubbar tillbaka in till sin matte som ropar på honom. Hon kom inte ens ut och hörde hur det hade gått för min hund. :(

Visst f-n kan man väl hålla grinden stängd om hunden inte kan hålla sig på gården?

Det är konstigt det där, jag tänker inte ens efter före innan jag går emellan. Man skyddar verkligen sin hund precis som sitt barn. Om man tänkte efter en liten sekund skulle man ju kunna reflektera över risken att själv bli biten ganska allvarligt men den tanken hinner man inte ens tänka.

Tack och lov blev det ingen skada denna gång heller...

Rör inte min hund! Matte blir ond...

Kommentarer
Postat av: Sandran

Att göra: Lära sandran alt du vet om spottify... (stavades det så??) Sandran har bara hört ordet och inte fattat att det betydde "lyysna på musik gratis". Sandran vill kunna!!

2009-06-15 @ 16:09:01
URL: http://sambra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0