Ibland ska man ha tur också...

Vi har som sagt varit på äventyr i Borås under midsommarhelgen och jag måste säga att det blev en helg i turens tecken för somliga....
Det började i lördags då jag gick på  toaletten på COOP i Borås. När jag gjort det som skulle göras och lämnat toeletten så ropar någon efter mig i högtalarna. På väg till kundtjänst tänker jag att jag förmodligen har hört fel för vad skulle någon möjligtvis kunna vilja mig? Nästan framme kommer jag på det, handväskan är inte med mig. Mycket riktigt ligger den snällt och väntar i kundtjänst, jag hade glömt den på toaletten och en städare hade hittat den strax efter att jag gått därifrån! Puh.

Man kan tänka redan nu att jag borde köpt en trisslott men det var tur att jag inte förhastade mig och utnyttjade den tur som slagit till. Igår hade vi en hel del väntetid på Arlanda innan vi skulle flyga hem till Skellefteå så vi hittade en soffa längst bort på terminalen där vi slöade sista timmarna innan vi skulle flyga hem. Dom började borda vårt plan i ovanligt god tid så vi skyndade lite hastigt mot vår gate som naturligtvis var i andra ändan av terminalen. På väg in i planet ska jag ta upp min mobil och stänga av den och upptäcker då att den är BORTA! Puts väck, Finns ingenstans. Johan provar att ringa efter den men vi hör den ingenstans. :( Först tänker jag att om den är kvar vid sofforna så får den vara det, men av någon anledning ändrar jag mig och går fram till kabinpersonalen och förklarar situationen och dom lovar att vänta när jag springer för att kolla.
För den som inte vet kan jag berätta att ovan nämnda terminal är väldigt avlång. Typ 500 m avlång. Och det fanns ju inte direkt tid till att ta denna plötsliga promenad med ro utan enda alternativet var att springa. Vilket jag gjorde medan alla stirrade.
Döm om min förväning då telefonen ligger under sofforna där vi låg och väntade. Den måste ha glidit ur min ficka och landat under soffan. Jag plockar upp den i farten och får några leenden av ett par gubbar som  sitter i fåtöljerna bredvid. En tumme upp får jag med mig på vägen av en av dem. :) Sen var det bara att lubba tillbaka tvärs över terminalen. Jag var hyfsat andfådd och ganska varm i kläderna när jag kom injobbandes på planet. :)

Tur i oturen var ju att dom boardade så tidigt, annars hade jag inte hunnit tillbaka och hämta telefonen. Vi vart inte ens försenade pga. min glömska utan lyfta precis enligt tidtabell i alla fall! :)

Avslutningsvis kan man konstatera att min tur för denna sommar förmodligen är slut nu. :) Så att köpa en trisslott vore förmodligen slöseri med pengar... :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Jo tyvärr så var det fatiskt igår. Synd att du missade det, men jag tror det ska vara en repris någon dag faktiskt! Jo, nu är våra halsband inne igen :) Kram

2009-06-24 @ 09:58:23
URL: http://thisiscarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Heja! Ibland ska man ha tur också :)

2009-06-24 @ 16:48:01
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0