Örtvandring

Idag hängde jag med mor min på örtvandring runt lasarettet. Vi var ute i en och en halv timme och gick ca. 300-400 m under denna tid. :)

Hon som höll i det hela hette Alexandra och var fantastiskt duktig, hon berättade så otroligt mycket intressanta saker kring de växter hon visade så när en och en halv timme hade gått kändes det som om vi nyss hade börjat.

Vad har jag då lärt mig?

* Lindblad kan göra en mans haka silkeslen i flera dagar...
* Gronblad kan användas som plåster med läkande effekt...
* Brännässlor är bra för urinvägsinfektioner, järnbrist och depressioner...
* Maskrosor kan man äta och är bra mot förstoppning och ineffektiv matsmältning...
* Åker (nånting, jag vet hur den ser ut i alla fall) kan vara jättebra mot jättemycket som jag har glömt och kan vara jättefarlig om man blandar ihop den med en annan som ser nästan likadan ut...
* Blåbärsris kan man göra te på som är bra mot lättare former av diabetes...
* Björklöv är bra mot trötta njurar och kan dessutom användas att göra bodyscrub på...

Tänk vad mycket man inte visste. Besök gärna Alexandras hemsida om du vill veta mer... www.isdimma.se

Och varför fungerar inte länkfunktionen i blogg.se???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0