Spårdagbok 5 juni



Spårlängd: ca 300 m
Terräng: Först kalhygge sedan vidare in i tät gammal skog
Väder: Ganska vindstilla, 8 plusgrader, molnigt.
Liggtid: 2 h
Särskillda förhållanden: Golfbana i närheten, återigen blod i spåret.

Idag la jag ingen vinkel eftersom hunden gick bort sig så totalt på det förra gången. Istället satsade jag på en rejäl bananböj. Han spårade väldigt säkert på kalhygget idag men gjorde ett par slag när vi kommit in i skogspartiet. Vad som ändå var positivt var att han tog upp spåret helt självständigt varje gång utan stöd från mig,
Matte hade inte uppmärksammat hur nära skogspartiet golfbanan egentligen är så det blev lite väl nära den här gången. Detta störde honom lite på slutet eftersom det var ganska mycket folk i rörelse på banan när vi spårade. Det var det här med att ha en plan för hur man lägger spåret.... :)
En sak som stör mig lite är att han inte spårar på marken mot slutet. Då höjer han huvudet och tar vittringen i vinden istället. Jag vet inte om det är ok att göra så, jag måste nog forska lite. Visserligen är detta något han framförallt har gjort de gånger han blivit störd på slutet, först korparna och nu golfarna. Det kanske har mer med störningen att göra än något annat?

Nu blir det chirre i soffan, uppladdning inför jobbarhelgen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0