En helt ny värld

Jag har fått upp ögonen för klickerträning och en helt ny hundträningsvärld öppnar sig för mig! Det är helt otroligt vad man kan lära en vovve med hjälp av ett klick, lite godis och total tystnad. 

Idag har vi ägnat oss åt att sätta nosen mot en targetstick. Nästa steg blir tass på musmatta. :) Detta låter ju säkert urlöjligt för de som inte vet något om klickerträning men jag lovar, det är starten på fantastiska ting! Jag ska bara få hunden att förstå att han inte ska hoppa och gapa efter sticken, bara sätta nosen mot...och detta ska han helst av allt förstå trots att jag är helt tyst... Under den sista repetitionen vi gjorde tror jag faktiskt att poletten började trilla ner hos det lilla underverket. 

Om någon därute skulle vara intresserad av att prova det här med klickerträning så kan jag varmt rekommendera www.canis.se (jag försökte göra detta till en klicka-på-länk men blogg.se ville inte riktigt vara med mig idag). Där finns det en alldeles gratis e-mailkurs som faktiskt är otroligt inspirerande. Man får ett mail varje dag i en vecka, med introduktion, fina övningar, tips och trix samt en hel massa bra-att-veta-saker. Sen får man ett mail i veckan och så småningom ett mail i månaden som hjälp på vägen! :)

En helt ny värld!






















Bjuder här på en bildfavorit i repris. En mycket liten, och mycket trött, Chapp i husses knä första gången vi sågs. På bilden är han drygt 5 veckor gammal.

Kommentarer
Postat av: Carro

Men något så grymt söt vovve! Man vill ju bara krama och gosa hur mycket som helst ju :)

2009-03-24 @ 22:10:47
URL: http://thisiscarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0