Världens Bästa Smithund!

Han hade inte glömt precist allt. Han var fortfarande duktig utimellanåt men kanske inte lika duktig som jag vet att han kan vara. Vad dillar hon om? Hundkursandet såklart! Existerar det någonting annat just nu? Det är kurs till höger och vänster och därimellan massor med träning på tu man (hund?) hand (tass?) för att hitta tillbaka det där duktiga!

Men ja, han var en smithund... Om han inte vore lika snabb på tassen som han är i tanken så kanske det skulle finnas en liten chans att kunna fånga in bushunden lite snabbare. Suck. Men vad gör man? Det är bara att fortsätta öva och öva och öva så att inte ens frestelsen av kompisen Ior blir för stor. Nästa gång blir det inte köttbullar utan korv i godispåsen! Det och lite konsekvent träning i stanna kvar kanske gör susen. Förstärkningskvalitet kallas det visst! :)

Idag har jag vandrat runt i den varma (!) skogen! Det känns som att sommaren är här. Jag har haft sommarkläder och solglasögon, ätit melon på balkongen och rastat hund i solskenet! Lite lydnadsträning och buseri har jag faktiskt hunnit med också. Och dessutom tre timmars möte på jobbet! Ett mycket bra möte om jag får säga vad jag tycker... 

Nu inväntar jag mannen i huset (som en telefonförsäljare kallade min älskade sambo en dag när dom ringde och ville sälja något) som har något möte på jobbet som skulle ta slut nån gång. När det är slut ska det inhandlas planteringsjord till årets salladsskörd. Om jag har tur och mötet slutar före klockan sju så kanske jag hinner på Arken för inköp av hundgodis också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0