Konsekvenser av kastreringen

Än så länge är inte effekterna av kastreringen särskilt märkvärdiga men lite är ju alltid nånting. :) Till exempel har vi nu reducerat antalet kisspauser betydligt, numera rör det sig om max två stopp på de små rundor vi tar runt kvarteret (längre rundor är inte ens att tänka på just nu, vovven är supertrött efter halva kvarteret). Vad som däremot är anmärkningsvärt är att han kissar ordentligt de gånger han stannar - inget småstänk här inte. Skönt - hoppas att det håller i sig! :)

Andra hundar är däremot fortfarande ett problem men jag vet ju att det kan ta flera månader innan testosteronet som utlöser dessa utfall är ute ur systemet. Ibland önskar man att man kunde vrida fram klockan.

Men jag hade aldrig kunnat föreställa mig att han skulle vara såhär trött, såhär länge. Lillvovven bara sover och sover och sover. Jag börjar faktiskt vara lite less. :) Det är alltså såhär det var innan man skaffade hund. Då var man tvungen att aktivera sig själv när man var ledig och alla andra jobbade. Vad tråkigt jag måste ha haft. Jag längtar tills han har piggnat till och vi kan gå ut och skutta i skogen igen. :)

Nu ska jag vika lite tvätt tror jag. Om hunden varit kryare hade jag haft tusen ursäkter för att göra något mycket roligare men nu när han just fått sitt smärtstillande för dagen sover han som om det inte fanns någon morgondag. Så jag har verkligen ingen ursäkt för att inte vika tvätt. Typiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0