Hundleteri

Om det inte finns ett ord i ordlistan för det man vill säga så får man helt enkelt hitta på ett. Hundleteri. :)
Jag har nu påbörjat processen med att hitta en uppfödare för nästa tillskott i vår lilla flock. En jaktlabrador ska det bli tror jag, dom verkar sunda tycker jag. :) Men det är jättesvårt att hitta information om uppfödare som iallafall bor norr om gävle... söderut är dom hur många som helst. Typiskt.
Slängde i alla fall ut lite krokar igår kväll hos folk jag haft kontakt med i retrieverkretsar och imorse när jag vaknade hade jag fått ett fin fint tips från en instruktör jag hade på en kurs i vintras. Definitivt värt att kollas upp. Och det bästa av allt, dom bor i KALIX! Det känns hur nära som helst i jämförelse med alla andra jag hittat. Herregud, det är ju längre till IKEA än vad det är till Kalix... :)
Men min lilla tonåring som just nu ligger och smaskar på sin Kong med köttbullar och skinkost i ska få växa upp lite till innan det blir aktuellt. Man ska ju orka med alla också. :) Sen vore det förstås inte dumt alls med lite större boende först...nån som vill sälja ett fint, renoverat och fräscht hus till oss för bara lite pengar istället för massor med pengar? :)
Ahhh, nu strular blogg.se oxå... inlägget är egentligen indelat i flera stycken men det syns inte när det publiceras. Suck. Hoppas du orkat läsa i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Christina

http://www.masterkeys.se/

2009-09-01 @ 17:46:00
Postat av: Maria

Har Masterkeyshund och jag är hel nöjd. De har dessutom flera fina tikar så alltid finns det någon som passar. Mvh/Maria

2009-09-04 @ 08:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0