Uppskattning

När jag kom till jobbet idag stod det blommor och väntade på mig. Med ett helt fantastiskt fint brev dessutom. Det gjorde min kväll. En kväll som till en början kändes ganska tung - jag var inte det minsta sugen på att jobba utan ville hellre vara hemma och sätta min åtgärdsplan för lillvovven i verket. Men efter att ha läst brevet så gick allting som en dans... tänk vad lite upplyftande ord kan göra. :)

Det fick mig också att reflektera över hur sällan man egentligen uppmärksammar folk omkring sig på att man tycker att dom är bra, att dom berör en och att dom är viktiga för en. Varför är vi människor ofta så? Ska det verkligen vara så svårt att ställa sig upp och säga "Du är bra"? Man borde verkligen göra det oftare. Hatten (eller snarare mössan så här i höstkylan) av för er som är duktiga på att uttrycka uppskattning!
Jag lovar att jag själv ska försöka bli duktigare på att berätta för personer vad de betyder för mig, på vilket sätt de gör skillnad i mitt liv.

Nu börjar det verkligen bli dags för att krypa till sängs, väckarklockan ringer om ganska exakt 5 timmar vilket betyder åtminstonde fyra timmar för lite sömn. Gonatt och kom ihåg att just du är värdefull för någon.


En bild på några vackra rosor från Petrinkullens rosenträdgård i Prag tyckte jag kunde passa bra som pynt för detta inlägg. Se och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0