Alla Hjärtans Dag, ångest och strålande sol.

Igår var ju som alla vet vare sig man vill kännas vid det eller inte Alla Hjärtans Dag, eller allahjärtanshelgen som radion envisades med att kalla det - när blev allahjärtansDAG en hel helg? Jag måste ha missat något.

I allafall stod jobb på schemat, och sen skulle älsklingen på gymet (!) och sen var biobiljetter bokade för Valentines Day. Nu blev det inte riktigt så - i alla fall inte mitten. Jobbet bockade jag av från listan och bion avslutade kvällen. Men där på mitten blev jag kidnappad, utskickad på promenad tillsammans med Lisa under stränga order att vara borta minst en timme, och sen fick vi sätta oss vid dukat bord. Killarna hade under vår promenad hunnit med att handla OCH laga en helt fantastisk middag med efterrätt. Imponerande, minst sagt. :)
Filmen var riktigt trevlig måste jag säga. Till och med älsklingen tyckte det men det kommer han förmodligen inte att erkänna om ni frågar honom. Sorry att jag skvallrade på dig sötnos! :)

Så det var hjärtanen - nu till ångesten. Banken har bestämt att dom vill låna ut en miljon enkronor till oss om vi vill köpa ett hus. Shit. Och det finns ju ett hus som vi vill köpa. frågan är bara för hur mycket och om någon annan vill köpa det för mer pengar än vi. Jag känner att jag rör mig i ett område som jag nästintill inte behärskar. Jag vet inte hur man köper hus. Hjälp.
Men jag har egentligen ingen ångest över att äga ett hus - för det är ju det jag vill. Jag, älsklingen och vovven i ett alldeles eget hus. Vilken lycka. Nej jag har ångest över allt jag inte har koll på. Allt jag känner att jag inte förstår och allt jag inte kan kontrollera. Puh. Men jag lär mig efter vägen och ångesten gömmer sig allt längre bak i mitt medvetande. Vem vet, plötsligt kanske vi äger ett hus och allting blev jättebra. :)

Och nu, solen. Den Ljuvliga Solen. Dagens hiss går till de som kört med sin skoter PRECIS där jag och vovven vill promenera i skogen. Fantastiskt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0