Snipp Snapp Slut

Jag vill minnas att jag påstod att jag skulle läsa Twilight långsammare den här gången. Så blev inte riktigt fallet. Jag halverade tiden... fyra böcker på en vecka. Jag känner mig nästan omänsklig. :)

Men jag läste noggrannare den här gången - och häpnade över hur mycket magi jag missade första gången. Alla bilder målades upp så mycket tydligare när jag inte hade bråttom mot slutet som jag var rädd skulle komma alldeles för fort.

En trevlig känsla infann sig när jag insåg att jag den här gången inte var rädd för att sagan skulle ta slut. Jag kan ju läsa den igen, och igen, och igen...

Nästa gång tror jag att jag ska läsa den på engelska, omväxling mina damer och herrar. Men det finns ju faktiskt inget i bokvärlden som går upp emot att läsa en fantastisk bok på det språk som den var menad att läsas på från början. Magi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0