Dåligt minne eller vad?

Jag har läst alla böckerna om Harry Potter tidigare, de fem första har jag förmodligen läst både två och tre gånger förut. De sista två tror jag att jag endast läst en gång tidigare.

Den senaste tiden har jag roat mig med att sträckläsa alla sju efter varandra och idag läste jag slutet på den sista och konstaterar förundrat att jag hade lyckats glömma mer eller mindre hela handlingen sedan sist. Det var som att läsa boken för första gången - igen! :)

Hur kan detta komma sig? En teori som jag har är att jag helt enkelt har dåligt minne. En annan är att jag kanske läser för fort när jag för första gången ska få reda på hur historien slutar vilket helt enkelt resulterar i att det inte riktigt fastnar. Hmm.

det var i alla fall trevligt att fortfarande kunna uppskatta boken lika mycket andra gången som första. Dubbel glädje helt enkelt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0